Wzory Schepps były pokazywane przez takie pisma świata mody jak Vogue czy Harper’s Bazaar
Seaman Schepps to syn imigranta, który dorastal na Lower East Side w Nowym Jorku. Prawie sto lat temu jego projekty zmieniły na zawsze świat biżuterii. „Barbarzyńskie” bransoletki czy kolczyki bańki wprowadziły poczucie zabawy do poważnej dekady, oślepiając elity Ameryki, i na zawsze znalazly miejsce w gustach kobiet na całym świecie.
Biżuterię Schepps noszą takie osobistości Ameryki jak Katherine Hepburn, Andy Warhol czy księżna Windsoru, a także członkowie potężnych amerykańskich rodów Rockerfeller, Du Pont czy Mellon. Ze względu na klientelę z najwyższej półki, marka Schepps szybko stała się znana jako nadworna firma jubilerska USA, a jej biżuteryjne dzieła sztuki zdobiły wpływowe kobiety w latach 40., 50. i 60.
Świat mody szybko zafascynował się niezwykłymi wzorami Schepps. Przyciągające wzrok klejnoty opisywały takie magazyny świata mody jak Vogue, Harper’s Bazaar i Town & Country. Zdobiły palce, nadgarstki i szyje sławnych aktorek i modelek. Coco Chanel i Elsa Schiaparelli były jego osobistymi klientkami. Shepps stał się jedną z wiodących marek biżuteryjnych, które były w stanie wykreować modowe trendy.
Po śmierci Scheppsa w 1972 roku, jego córka Patricia Schepps Vaill przejęła rodzinny biznes i ojcowskie „żartobliwe” tradycje w designie. Markę nadal opisują czołowe czasopisma modowe na świecie. Nowe, ekscytujące klejnoty powinny usatysfakcjonować również młodsze pokolenia.
Rafał Badowski
Źródło: The Jewellery Editor
Zdjęcia: CoutureLab.com
Orzechowa broszka „Żaba” Schepps z cytrynem
Broszka „Pisklę” Schepps z perłą, szafirem i diamentami w żółtym i białym złocie
Muszle Schepps w żółtym złocie z turkusami
Bransoletka Schepps w kości mamuta, niebieski topaz i turkus, w żółtym złocie
Bransoletka Schepps z akwamarynem, szafirem i diamentami w złocie