Jubiler 24h

Vicenza 2013: najnowsze trendy w biżuterii

Vicenza 2013: najnowsze trendy w biżuterii

Wysoka jakość za odpowiednią cenę, dążenie do zaznaczenia indywidualności w projektach klejnotów, dziedzictwo lokalne i wpływy nowych technologii – to najważniejsze cechy najnowszych trendów w projektowaniu biżuterii, widocznych na targach Vicenza Oro, które odbywają się w dniach 7-11 września 2013.

Vicenza 2013: najnowsze trendy w biżuterii

1. JAKOŚĆ
– Biżuteryjne marki zrozumiały, że konsumenci poszukują produktów wysokiej jakości. Wśród nowych projektów zauważane były eleganckie wzory i minimalne powierzchnie. Konsumenci poszukują unikalnych elementów, które mają specjalne, sentymentalne znaczenie. Klienci nie wyrzucają już pieniędzy, obecnie jest popyt na kawałki inwestycyjne, które będą na zawsze skarbem – mówi wiodąca specjalistka w dziedzinie biżuteryjnych trendów, Paola De Luca.

Vicenza 2013: najnowsze trendy w biżuterii

Za te zmiany w postawach konsumentów odpowiada według De Luki światowa recesja finansowa z lat 2008-2009. Gwałtowny wzrost cen materiałów szlachetnych doprowadził do wnikliwego poszukiwania przez klientów wartościowej biżuterii wiodących firm jubilerskich. Widoczna jest też m.in. tendencja do zużywania mniejszej masy metali szlachetnych w biżuterii.

Vicenza 2013: najnowsze trendy w biżuterii

Vicenza 2013: najnowsze trendy w biżuterii

2. EKSCENTRYCZNOŚĆ
Paola De Luca zdefiniowała również inny widoczny trend w biżuterii, ekscentryczny, spersonalizowany, podkreślający własny styl. Nie chodzi tu w każdym razie o imponowanie otoczeniu za wszelką cenę, czy efekciarstwo. Trzeba tu wspomnieć o popularności na całym świecie biżuterii marki Pandora, która pozwala konsumentom na używanie własnych, spersonalizowanych kombinacji.

Vicenza 2013: najnowsze trendy w biżuterii

„Ekscentryczny” konsument używa wielu kolorów w biżuterii. Jako przykład takiej biżuterii De Luca podaje projekty firmy Rodney Rayner.

Vicenza 2013: najnowsze trendy w biżuterii

3. EGZOTYCZNOŚĆ
Trzeci, „egzotyczny”, typ konsumenta, to taki, który preferuje w biżuterii lokalne dziedzictwo. – Ten konsument docenia kultury lokalne, czasami takie projekty to mieszanka międzynarodowych smaków – zauważa De Luca.

Vicenza 2013: najnowsze trendy w biżuterii

4. ROMANTYCZNOŚĆ
Kolejna, nowa grupa konsumentów to „romantycy”. Dominuje tu styl imperialny, zwany inaczej królewskim. W takich wzorach często są stosowane perły, które przynoszą powiew starego rzemiosła, ale z nowoczesnymi krawędziami. – Perły będą popularne w nadchodzącym sezonie – przewiduje De Luca.

Vicenza 2013: najnowsze trendy w biżuterii

5. NOWE TECHNOLOGIE
Następna grupa konsumentów to „digitaliści”, młodzi klienci, którzy poszukują najnowszych technologii w biżuterii. – To konsument trudny do złapania, bo nieustannie poszukuje nowości. Modne są zwłaszcza projekty stylizowane na „druciane”, geometryczne kształty i technika druku 3D. De Luca wyróżnia tu jako wiodącą markę Roberto Coin.

Rafał Badowski

Źródło: Jewellery Outlook
Zdjęcia: vicenzaoro.com

Polish PL English EN