Strona Główna Mistrzowie i dzieła Tiffany&Co – marka, która zrewolucjonizowała biżuterię, część II

Tiffany&Co – marka, która zrewolucjonizowała biżuterię, część II

939

Pudełeczko Tiffany

Największe znaczenie dla rozwoju firmy Tiffany&Co  miała słynna oprawa diamentu w pierścionku, wymyślona w 1886 roku. Mocowanie brylantu przy pomocy sześciu łapek pozwalało na większy przepływ światła przez kamień, co znacznie zwiększało jego walory estetyczne. Projekt ten do dziś jest najbardziej popularnym wzorem pierścionka zaręczynowego. Znakiem rozpoznawczym marki jest również niebieskie pudełko z białą wstążką, w którą pakowane są wszystkie wyroby firmy. Symbolem marki jest również niebieska książka, wydawana od 1845 roku. Katalog dzieł sygnowanych marką Tiffany wydawany na jesień, to gratka dla kolekcjonerów biżuterii na całym świecie i esencja biżuteryjnych trendów na kolejny sezon.

Słynna oprawa diamentowego pierścionka zaręczynowego Tiffany&Co

Znakomitość marki to także oryginalne pomysły na wzory i kompozycje. Od momentu powstania, Tiffany znajduje się w czołówce największych światowych projektantów. Dzięki srebrom Japanesque Tiffany zdobył najwyższe wyróżnienie w 1878 roku na Światowej Wystawie w Paryżu. W 1902 roku, syn założyciela, Louis Comfort Tiffany został głównym projektantem firmy oraz  liderem stylu secesyjnego w kraju. Tiffany od zawsze był symbolem bogactwa wzorów i styli. W swojej kolekcji posiada ekskluzywne dzieła Art Deco o geometrycznych formach, odważne, bogate kreacje w stylu koktajl, a także inspirowane naturą klejnoty projektu wybitnych projektantów jak Jean Schlumberger i Elsa Peretti, tworzone w latach 50, 60 i 70 XX wieku. Lata 80. u Tiffaniego to królestwo Palomy Picasso i jej bogatych i odważnych wzorów.


Pionierskie projekty
 Pierwsze damy, kreatorzy mody oraz topowi fotografowie, zwracając się w stronę biżuterii Tiffany, wywarli wpływ na wizerunek marki, która do dziś świeci triumfy na czerwonych dywanach. Wykwintne wzory Tiffany nadal emanują wyrafinowaniem i elegancją w czasopismach, w filmach i na przyjęciach, zdobiąc gwiazdy kultury popularnej, takie jak Kate Winslet, Angelina Jolie, Anne Hathaway i wiele innych.

Kate Winslet w naszyjniku Tiffany&Co

Naszyjnik z żółtymi i bezbarwnymi brylantami Tiffany&Co
Po ponad 177 latach Tiffany & Co nadal zaskakuje i zachwyca. Od 2000 roku nie tylko piękną biżuterią i sposobem kreowania wizerunku, ale także działaniami na rzecz lokalnej społeczności oraz globalnego środowiska naturalnego. Założona fundacja pomaga chronić naturę, która tak często była inspiracją dzieł Tiffany. W ciągu ostatnich kilku lat, Tiffany & Co przekazywał średnio prawie 2% zysku przed opodatkowaniem na cele charytatywne.

Biżuteria projektu Jean Schlumberger

Biżuteria projektu Elsy Peretti


Biżuteria projektu Palomy Picasso

 
Izabella Urbańska
 
Źródło i zdjęcia: tiffany.com, krohsnest.net
 
Przeczytaj także: Tiffany&Co – marka, która zrewolucjonizowała biżuterię, część I