Strona Główna Aktualności Rosną wydatki na biżuterię na Dzień Matki

Rosną wydatki na biżuterię na Dzień Matki

1256

Biżuteria na Dzień Matki. Rosną wydatki na biżuterię na Dzień Matki

Amerykanie wydadzą na prezenty i wyjścia z okazji Dnia Matki 168,94 dolarów na jednego kupującego. Liczba ta wzrosła o 11 procent w porównaniu z 2012 rokiem. Spośród tych, którzy świętują Dzień Matki, czyli około 86 procent ankietowanych, 34 procent mówi, że zamierza kupić w tym roku biżuterię. To wzrost aż o 3 procent w porównaniu z poprzednim rokiem i najwyższy wskaźnik od początku tego badania, który miał miejsce w 2007 roku.

Średnia kwota, jaką Amerykanie są gotowi wydać na biżuterię w tym roku, to 100,55 dolarów, w porównaniu z 97,19 dolarów w roku ubiegłym rokiem. Ci konsumenci, którzy zarabiają mniej niż 50 tysięcy dolarów rocznie, wydadzą średnio 74,94 dolarów na biżuterię. Kupujący o zarobkach powyżej 50 tysięcy dolarów, wydadzą średnio 122,86 dolarów na zakup biżuterii na Dzień Matki. 37 procent kupujących zamierza odwiedzić jubilera (lub kwiaciarnię, sklep z pamiątkami i sklep z elektroniką). Prawie 2/3 respondentów zamierza kupić prezent dla swojej matki lub macochy, 24 procent chce kupić prezent dla żony, a 11 procent dla córki.

Specjalne badanie z okazji zbliżającego się Dnia Matki przeprowadziła Narodowa Federacja Handlu (NRF).

Rafał Badowski

Źródło: Rapaport/Diamonds.net

Zdjęcia: bigfon.com