Strona Główna Magia kamieni Graff Diamonds Limited. Synonim luksusu

Graff Diamonds Limited. Synonim luksusu

Graff Diamonds Limited. Synonim luksusu

Wejście do jednego z salonów Graff Diamonds Limited

Jaka jest najbardziej luksusowa biżuteria wszech czasów? Cartier? Chopard? Tiffany? Nic z tych rzeczy. To Graff Diamonds Limited. Znakiem rozpoznawczym angielskiej firmy jubilerskiej jest prosta biżuteria z dużymi kamieniami najlepszej jakości. Efektem tego są klejnoty, które każdy chce mieć.

Trudne początki

Firma Graff Diamonds Limited powstała w 1960 roku. Jej założycielem został Laurence Graff. Od początku istnienia przyjął on założenie, że jego biżuteria ma być starannie projektowana, wykonywana, a kamienie użyte do jej produkcji mają być najlepszej jakości. Nie dziwi więc fakt, że Graff Diamonds Limited jest dziś gigantem określającym nowe trendy w biżuterii. Jednak początku istnienia marki były trudne. W rodzinie Graffów, Laurence jako pierwszy zajął się jubilerstwem. Początkowo naprawiał biżuterię za pięć funtów w sklepie jubilerskim Schindllera w Londynie. W tym samym czasie, w wieku 15 lat podjął naukę w angielskiej Szkole Rzemiosła Artystycznego. W pewnym momencie spotkał na swojej drodze rodzinę królewską z Brunei będącą akurat w tym samym sklepie gdzie pracował Graff. Za pieniądze od rodziny królewskiej, w 1967 roku Laurence Graff zdecydował o powstaniu filii domu jubilerskiego w Singapurze. Siedemnaście lat później w domu aukcyjnym Christie’s Graff kupił diament o nazwie Cesarz Maksymilian i jako pierwszy jubiler na świecie użył go w kampanii reklamowej.

 

Laurence Graff na początku swojej kariery

Laurence Graff

Laurence Graff w swojej pracowni przy badaniu diamentów

Diament Arcyksiążę Maksymilian. Po raz pierwszy na świecie Graff zdecydował się na wykorzystanie kamienia w reklamie

Reklama dźwignią handlu

Pierwsze reklamy luksusowej biżuterii Graffa pojawiły się w latach 60. ubiegłego wieku. Początkowo były to projekty biżuterii, czasem na reklamach pojawiała się także modelka. Wszystkie części reklamy były stylizowane na ręcznie robione, co było odnośnikiem do ręcznie wykonywanych klejnotów. Dopiero w 2000 roku Laurence Graff zdecydował o powstaniu tak zwanych zielonych reklam, które stały się znakiem rozpoznawalnym marki. Najważniejszym elementem reklamy, jak łatwo się domyślić były bransoletki, pierścionki, kolczyki, naszyjniki i broszki. Podobnie jak w przypadku innych sławnych domów jubilerskich w przypadku Graffa, reklama stała się połową sukcesu. Pięknie pokazane przedmioty, uśmiechnięci modele, chwytliwe hasło reklamowe. Słowa takie jak „The most important jewels in the world” robią wrażenie.

Pierwsze reklamy były utrzymane w stylistyce lat 50. XX wieku

Rubinowy naszyjnik od Graffa robił niezwykłe wrażenie nie tylko w rzeczywistości, ale również w reklamie

Słynne zielone reklamy stały się znakiem rozpoznawczym marki Graff Diamonds Limited

Reklama pierścionków jednej z kolekcji Graff Diamonds Limited

Zegarek i bransoletka w jednym. Jeden z hitów angielskiego domu jubilerskiego Graff Diamonds Limited

Jak zarobić pierwszy milion?

W roku 1974 Laurence po raz pierwszy kupił na aukcji żółty diament. Gwiazda Bombaju, bo tak nazywał się ten diament miał masę 47.39 karatów. Wszyscy myśleli, że Laurence sprzeda pierścionek, jednak klejnot na zawsze pozostał w firmie. Kolejne miliony jakie zarabiał na swojej biżuterii, Graff przeznaczał na zakup coraz to droższych i rzadszych kamieni. Jeśli chciał się pozbyć jakiegoś klejnotu, sprzedawał go na aukcji.

Gwiazda Bombaju. Pierwszy poważny zakup Laurence’a Graffa na aukcji

Tak stało się na przykład z największym diamentem w szlifie brylantowym o nazwie Graff Constellation. Aukcja odbyła się w 2015 roku i przyciągnęła tłumy.

Największy na świecie diament w szlifie okrągłym brylantowym to oczywiście Graff Constellation

Prawdziwą sensacją było także kupno we wrześniu 2017 roku największego na świecie diamentu – Lesendi la Rony za 53 miliony funtów. Ten ważący 1109 karatów diament, o wielkości piłki tenisowej został sprzedany w domu aukcyjnym Sotheby’s. Laurence Graff początkowo myślał o podzieleniu kamienia, jednak kiedy go zobaczył szybko zmienił zdanie.

 

Jeden z największych diamentów na świecie o wielkości piłki tenisowej należy do Laurence’a Graffa

Zegarek prawie jak halucynacja

W 2015 roku firma Graff Diamonds Limited zdecydowała się na stworzenie najdroższego zegarka na świecie. W całości wykonany z białych, różowych, żółtych, zielonych i niebieskich diamentów kosztuje 51 milionów funtów. Z racji wyglądu nazwano go Hallucination.

 

 

 

Najdroższy zegarek na świecie z racji wyglądu nazwano Hallucination. Jest to jedyny egzemplarzy na świecie. Cena? 51 milionów funtów

Hallucination jest dumą Laurence’a Graffa. W końcu tylko on wpadł na pomysł wykorzystania kolorowych diamentów w niecodziennym projekcie zegarka

Biżuteria na wagę złota

Graff Diamonds Limited jest jednym z najsłynniejszych domów jubilerskich na świecie. Dla wielu wejście tam jest marzeniem. Zobaczenie najpiękniejszej biżuterii i jej kupno to przywilej nielicznych, którzy mają bardzo zasobny portfel. Laurence Graff chociaż przyjaźni się z wieloma gwiazdami, nigdy nie wypożycza swojej biżuterii. W końcu zasady obowiązują wszystkich. Nawet kogoś takiego jak Laurence Graff.

 

Melania Trump nie rozstaje się ze swoim pierścionkiem zaręczynowym, który podarował jej Donald Trump

W 2005 roku Paris Hilton została obdarowana pierścionkiem z 24 – karatowym diamentem od Graff Diamonds Limited

 

Źródła: Vivienne Becker, Maria Doulton, Graff, London 2015,  Graff Diamonds, Forbes, Jewellry Edior, Sucess Story.

Małgorzata Giermaz