Marka luksusowych zegarków Tag Heuer, należąca do grupy LVMH Watches, przedstawiła nową ambasadorkę – znaną modelkę Carę Delevingne, bardzo popularną, choć nieco kontrowersyjną postać. Czy ten śmiały wybór to wizerunkowy ” strzał w dziesiątkę” czy raczej… „strzał w stopę”? O motywach tej decyzji oraz skierowaniu strategii marki do nowej grupy odbiorców mówi prezes Tag Heuer.
TAG Heuer to marka, która nawiązuje współpracę ze znanymi i rozpoznawalnymi na całym świecie osobami. Wśród ambasadorów znaleźli się dotychczas między innymi Maria Sharapova, Leonardo DiCaprio, Lewis Hamilton, Cristiano Ronaldo, Brad Pitt i Cameron Diaz.
Modelka, aktorka, piosenkarka i perkusistka Cara Delevingne, ostatnio bardzo popularna (2,12 miliona obserwujących na Twitterze oraz 9,2 miliona na Instagramie), jest znana ze swojej umiejętności przeobrażania się i wcielania w różne role – ma naturę kameleona. Potrafi zmienić się w mgnieniu oka z rockowej buntowniczki w diwę. Swoją codzienność chętnie ukazuje fanom, poprzez śmiałe fotografie, na swoim profilu na Instagramie.
Prezes LVMH Watches i CEO TAG Heuer, Jean-Claude Biver, wypowiada się o nowej reprezentacji marki otwarcie: „Potrzebowaliśmy kogoś niepokojącego, ale jednocześnie eleganckiego w tym wszystkim, jak Cara, kogoś, kto zmieni nasze spojrzenie na zuchwałość i śmiałość dzisiejszej młodzieży. Tag Heuer chce skoncentrować się na grupie 'it’ (przyp. aut. pochodzi od wyrażenia „It Girl” – seksowna, pewna siebie dziewczyna, trendsetterka, skupiająca uwagę mediów, brylująca w świecie mody, często celebrytka, osoba „na topie”), a Cara pozwoli nam się do niej zbliżyć. Dzięki za dołączenie do zespołu Cara, witamy na pokładzie!”
Podczas prezentacji w École des Beaux-Arts w Paryżu w zeszłym tygodniu, na scenie pojawił się modelka, przytulająca lwiątko i przyglądająca się mu z nonszalancją godną pogromcy lwów. Dzikie koty, reprezentujące niejako, jej znak zodiaku – Lew oraz jej zamiłowanie do dużych kotów (wyrażone nawet poprzez tatuaż na lewym palcu wskazującym), zostały świetnie podkreślone przez Tag Heuer w tym trafionym chwycie reklamowym.
Znana i ceniona w świecie modelingu i popularna w mediach społecznościowych Cara, wnosi świeży powiew do wizerunku marki. Zatem wybór ten sugeruje, że firma chce zawojować grupę młodszych konsumentów. Obecnie sprzedaż damskich zegarków Tag Heuer sięga 37% ogólnej sprzedaży. Biver chce podnieść ten wynik do 50% i jest przekonany, że stanie się tak za sprawą Cary, która jest ucieleśnieniem nowego hasła wizerunkowego marki: „Nie pękaj pod presją” (ang.”Don’t crack under pressure”).
Podczas prezentacji, Cara otrzymała Tag Heuer Formula One chronograph, wykonany w stali i białej ceramice, zdobiony brylantami – idealne dopasowany do jej stylu rock 'n’ roll glamour.
Oliwia Gozdek
Źródła:
http://www.thejewelleryeditor.com/2015/01/tag-heuer-watches-cara-delevingne/
Zdjęcia:
http://www.thejewelleryeditor.com/2015/01/tag-heuer-watches-cara-delevingne/
http://chronos24.pl/cara-delevingne-nowa-ambasadorka-marki-tag-heuer/
http://www.mirror.co.uk/3am/celebrity-news/cara-delevingne-kisses-lion-cub-5030243
http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-2923437/Cara-Delevingne-smoulders-wild-animal-arms-s-named-TAG-Heuer-s-new-female-ambassador.html
http://www.mirror.co.uk/3am/celebrity-news/cara-delevingne-kisses-lion-cub-5030243
http://www.nydailynews.com/entertainment/gossip/cara-delevingne-criticized-posing-lion-cubs-article-1.2090035
http://africageographic.com/blog/cara-delevingne-poses-with-a-lion-cub-for-tag-heuer/