Marion Cotillard to jedna z wielu gwiazd, które błyszczą niesamowitymi strojami i biżuterią na festiwalu filmowym Cannes 2013. Jednak jej wybór klejnotów na premierze „Blood Ties” jest bardziej znaczący niż tylko wybór pary efektownych kolczyków pasujących do stroju. Klejnoty zdobiące nadgarstki i uszy aktorki pochodzą z kolekcji Chopard Green Carpet. To pierwsze sztuki biżuterii zrobione z ekologicznie wydobywanego złota z Ameryki Południowej.
Te klejnoty to początek drogi marki Chopard, której celem jest trwała reforma w sektorze mody luksusowej przez podnoszenie świadomości na temat ochrony środowiska. Green Carpet Challenge zachęca gwiazdy i domy mody do pokazywania produktów przyjaznych środowisku na głośnych imprezach takich jak festiwal Cannes 2013. Dążenie do produkcji tych klejnotów było wspierane przez ARM (Sojusz na rzecz Odpowiedzialnego Wydobycia), z siedzibą w Kolumbii, który pracuje na rzecz poprawy losu górników wydobywających drogocenne kamienie na małą skalę.
Jak pisze Chopard, diamenty są pozyskiwane przez IGC Group, jedną z najstarszych na świecie firm diamentowych. Ich pochodzenie ma certyfikat Responsible Jewellery Council (RJC) i spełnia wymagania tego organu dotyczące etycznych, społecznych i ekologicznych aspektów wydobycia kamieni. Chopard jest członkiem RJC od 2010 roku i właśnie przedłużył swój certyfikat zgodności z wymaganiami o kolejne trzy lata.
Rafał Badowski
Źródło i zdjęcia: The Jewellery Editor
Marion Cotillard, klejnoty Chopard w białym złocie z pierwszej Green Carpet Collection, wykonane przy użyciu etycznie wydobytego złota z Ameryki Południowej
Kolczyki Chopard ze w 100 procentach etycznej Green Carpet Collection
Bransoletka Chopard z nowej Green Carpet Collection, etycznie wydobyte białe złoto i diamenty